Διάβασα
στο μπλογκ "σταγόνα4u" ένα κείμενο του Λάκη Ιγνατιάδη για τον φασισμό
(http://stagona4u.gr/index.php). Ήθελα
να σχολιάσω το κείμενό του αλλά έχει ένα δαιδαλώδες και ξενοφοβικό σύστημα
σχολιασμών που με απωθεί, έτσι γράφω εδώ κάποιες σκέψεις μου που απαντούν -ίσως-
σε κάποιες απορίες σχετικά με τις διαφορές ακροδεξιών κομμάτων ανάμεσα στην
Ελλάδα και τις χώρες του βορά όπως Δανία, Νορβηγία και Αυστρία.
Παρά
την αναμφισβήτητη ικανότητά του στη γραφή, καταφέρνει ο συγγραφέας και φίλος
μου Λάκης, με την ειλικρίνειά του και τις δαιδαλώδεις σκέψεις του, να μπερδέψει
τον αναγνώστη τόσο ώστε να αποδεχτεί στο τέλος ότι πραγματικά για όλα φταίει ο
Χατζηπετρής.
Η
ακροδεξιά του βορά δεν έχει την παραμικρή σχέση με την ακροδεξιά του νότου. Η
δική μας ακροδεξιά, είναι ολόιδια με την ανύπαρκτη -προς το παρόν- της Ιταλίας
της Πορτογαλίας, της Ισπανίας (τόσο ανύπαρκτη όσο ανύπαρκτη ήταν και η Χρυσή
Αυγή προτού "υπάρξει", πριν από ένα χρόνο μόλις). Εδώ στον νότο
ασκήθηκαν οι δικτατορίες Φράνκο, Μουσολίνι, Σαλαζάρ, Μεταξά και Παπαδόπουλου,
όλες μεταξικού τύπου (με πρότυπο ίσως την Ιταλία) πριν και μετά τον πόλεμο, εδώ
οι στρατοί (κι οι εκκλησίες) έπαιξαν πρωταγωνιστικό πολιτικό ρόλο και εδώ
εφαρμόζονται σήμερα μετά την κρίση του 2008 τα μνημόνια. Οι αγαναχτισμένοι της
πλατείας συντάγματος εμφανίζονται σχεδόν πανομοιότυποι στις πλατείες της
Μαδρίτης, της Λισαβόνας και της Ρώμης. Δεν μοιάζουν σε τίποτα με τους
διαδηλωτές στο Κάϊρο ή τη Συρία αλλά ούτε και με εκείνους στο Λονδίνο ή στο
Ρόττερνταμ. Και θυμίζω ότι εδώ στο Σύνταγμα οι αγαναχτισμένοι ήταν μισοί δεξιοί
μισοί αριστεροί, κι όταν ο Σαμαράς και ο Καρατζαφέρης φόρεσαν στολές
κυβερνητικές, αυτοί οι "μισοί" της δεξιάς την έκαναν προς Χρυσή Αυγή
(και κάποιοι προς τον "θεσμικό" Καμένο).
Η Χρυσή
Αυγή αποτελείται από δεξιούς πελάτες της ΝΔ (και εν μέρει του ΠαΣοΚ) που αγανάκτησαν
με τα κόμματά τους και θέλουν να τα “δείρουν”. Και βέβαια μπαίνοντας σε ένα μόρφωμα
που είχε ήδη μια υβριδική ιδεολογία (ναζιστές αλλά Έλληνες, παγανιστές και ορθόδοξοι
μαζί, φιλοχουντικοί και κοινοβουλευτικοί ταυτόχρονα) επηρεάστηκαν από αυτό κυρίως
από τον τσαμπουκά που εξέπεμπε. Δεν έχουν καμιά σχέση με τους βόρειους που σιχαίνονται
την μαντίλα αισθητικά και που είναι προτεστάντες περισσότερο από ελεύθεροι πολίτες.
Τα μεσημέρια πριν το φαγητό κάθονται στο τραπέζι και κάνουν προσευχή! Άλλοι άνθρωποι!
Στον
βορά οι ψηφοφόροι φοβούνται ότι οι μουσουλμάνοι γίνονται πάρα πολλοί στις χώρες
τους και ότι σε λίγο θα διεκδικούν δικαιώματα καταβαραθρώνοντας το επίπεδο ζωής
που έχουν εξασφαλίσει και το στυλ ζωής που έχουν επιλέξει. Οι φασίστες του βορά
δεν διαφέρουν σε τίποτε από τους δημοκράτες, είναι μόνο πιο αθυρόστομοι, λένε
δημόσια αυτά που οι δημοκρατικές προτεσταντικές κοινωνίες έχουν αποφασίσει να
μην εκστομίζουν για να συντηρείται η επίφαση δημοκρατίας σε κοινωνίες με έντονο
καθημερινό φασισμό.
Στον
νότο φασίστας γίνεσαι για να χτυπήσεις με ρόπαλο ή τανκς (ό,τι σου δώσουν) τον
αντίπαλό σου συστημικό (δημοκρατία και πλουτοκρατία) ή μη (μειονοτικό,
στιγματισμένο). Οι νότιοι φασίστες κινούνται από την οργή και τα κόμπλεξ που
τους διακατέχουν και γι αυτό είναι εύκολα θύματα του κατεστημένου που τους
χρησιμοποιεί όπως θέλει, άλλοτε αμολώντας τους στους δρόμους, με τανκς ή
μαχαίρια κι άλλοτε κλείνοντάς τους στο κλουβί (με ισόβια που τα εννοούμε ισόβια
ή προφυλακίσεις που θα διαρκέσουν μια ζωή). Στο νότο οι φασίστες είναι σκληροί
και κορόιδα, ελάχιστοι ιδεολόγοι, αρκετός υπόκοσμος και πολλοί απόγονοι των ταγματασφαλιτών. Στον βορά είναι "κύριοι" που απλά δεν βάζουν τη γλώσσα μέσα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου