Μια
διαμάχη ακόμα έχει ξεσπάσει ανάμεσα σε Συριζαίους (γενικώς) και ΚΚΕδες (επίσης γενικώς) με αφορμή την
κατανομή των χρημάτων που πάνε στα σχολεία. Η μάχη γίνεται ανάμεσα στην
Πρωτοβάθμια (δημοτικά, νηπιαγωγεία) και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση (Γυμνάσια,
Λύκεια, Τεχνικά) και είναι κρίμα που τσακώνονται όχι μόνο πλευρές της αριστεράς
αλλά και φορείς εκπαιδευτικών, δασκάλων και γονέων.
Στην
επιτροπή παιδείας που κάνει την εισήγηση για την κατανομή των χρημάτων μεταξύ
Α' θμιας και Β' θμιας εκπαίδευσης πλειοψηφία έχουν οι Α' θμιοι γιατί έχουν δύο
συλλόγους εκπαιδευτικών (ο "Ν.Πλουμπίδης" και "Πρόοδος" φιλοσυριζαίους) έναντι ενός μόνο των Β'
θμιων (δεν ξέρω την πολιτική του προτίμηση) με αποτέλεσμα να έχουν μια σχετική
υπεροχή οι της Α΄θμιας. Συνήθως όμως το αποτέλεσμα μπορεί να κριθεί με την ψήφο
της Ένωσης Γονέων που κυριαρχείται από το ΚΚΕ.
Σε
πιο παλιά κατανομή που ίσχυε μέχρι σήμερα, ο εκπρόσωπος των Γονέων είχε ψηφίσει
υπέρ της Α' θμιας διαμορφώνοντας ένα ΤΡΟΜΕΡΟ ποσοστό 65% για τα δημοτικά και
νηπιαγωγεία έναντι 35% (ή 38% με μια διόρθωση) μόνο για Γυμνάσια-Λύκεια και
Τεχνικά. Το αποτέλεσμα είχε βγει με 4-3 υπέρ της α' θμιας και είχε κρίνει το
αποτέλεσμα ο εκπρόσωπος των Γονέων (φιλοΚΚΕ). Τώρα που ξαναψήφισαν το
αποτέλεσμα ήταν πάλι 3-3 (με τρομερή αντικειμενικότητα οι της α' θμιας ψηφίζουν
α' θμια και οι της β' θμιας ψηφίζουν β' θμια) αλλά ο εκπρόσωπος των Γονέων είπε
λευκό!!! Με το 3-3 μέτρησε η ψήφος του προέδρου σαν διπλή και η κατανομή από
65-35% έγινε 60-40%, σιγά τα αίματα δηλαδή!
Κι
όμως οι της α' θμιας δεν έμειναν ευχαριστημένοι. Έβγαλαν ανακοίνωση
καταγγέλλοντας ουσιαστικά το λευκό του εκπροσώπου των Γονέων. Και ο σύλλογος
Γονέων, χρησιμοποιώντας ένα ρητό του Νίκου Πλουμπίδη απάντησε στον σύλλογο
Ν.Πλουμπίδης ότι δεν θα διαλέγει ποιον να θυσιάσει αλλά θα παλεύει για να αυξήσει την πίτα της εκπαίδευσης.
Παρακάτω
σας δίνω τις δυο επιστολές:
''Νίκος
Πλουμπίδης'' - Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κερατσινίου-
Περάματος
Συνάδελφοι-
ισσες. Πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 3/2, μετά από αρκετό καιρό, συνεδρίαση
της ΔΕΠ του Δήμου Κερ/νιου Δραπ/νας, με θέμα το ποσοστό της κατανομής των
χρημάτων για τις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων.
Όπως
είναι γνωστό, με προηγούμενη απόφαση της ΔΕΠ, το ποσοστό ήταν 65% για τα
σχολεία της Π.Ε, 35% για τα σχολεία της Δ.Ε. και πριν την κατανομή υπήρχε ένα
2% με το οποίο ενισχυόταν τα ΕΠΑΛ εξαιτίας των ιδιαίτερων λειτουργικών
προβλημάτων τους.
Από
τον πρόεδρο της Σχ. Επιτροπής Β΄ θμιας έγινε πρόταση για αλλαγή του ποσοστού σε
60% για τα σχολεία της Π.Ε , 40% για τα σχολεία της Δ.Ε.
Οι εκπρόσωποι των συλλόγων (Ν. Πλουμπίδη -Προόδου)
επέμειναν στη διατήρηση του ποσοστού (με βάση των αριθμό των μαθητών
7.000-5.000, τον αριθμό των αιθουσών 338-230 αλλά και των σχολικών
μονάδων 57-16 αντίστοιχα για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια).
Τελικά
η απόφαση πάρθηκε για 60%-40% με την λευκή ψήφο του
εκπροσώπου της Ένωσης γονέων και τη χρήση της διπλής ψήφου του
προέδρου.(Αλήθεια τι σημαίνει άραγε λευκό σε τέτοιες ψηφοφορίες που
αλλοιώνουν τα αριθμητικά δεδομένα; Μήπως ότι αποφεύγω να εκτιμήσω την
πραγματικότητα ή μήπως κάτι άλλο; Και γιατί τα προηγούμενα χρόνια ο
εκπρόσωπος της ένωσης ψήφιζε το προηγούμενο ποσοστό; Άλλαξε κάτι;)
Καταδικάζουμε
αυτή την απόφαση και όσους φυσικά την υποστήριξαν ή τήρησαν τη δήθεν πολιτική
ουδετερότητα.
Συνάδελφοι
– ισσες, Είναι γνωστά τα προβλήματα της εκπαίδευσης εξαιτίας της πολιτικής των
μνημονίων που διαλύουν την παιδεία και όλες τις κοινωνικές δομές, όπως
και η υποχρηματοδότηση των σχολείων αφού τα χρήματα για τα σχολεία είναι
λιγότερα από τα μισά.
Θα
συνεχίσουμε τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις ενάντια στη
διάλυση του δημόσιου-δωρεάν σχολείου όπως εκδηλώνεται με την
υποχρηματοδότηση, με τις συγχωνεύσεις ή συμπτύξεις, την αξιολόγηση
και τις απολύσεις."
ΔΕΛΤΙΟ
ΤΥΠΟΥ ΕΝΩΣΗΣ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ
«
Ο κόσμος δε χτίζεται σε μια παλάμη που ζητιανεύει, αλλά σε αυτήν που σφίγγεται σε μια γροθιά»
ΠΛΟΥΜΠΙΔΗΣ
Ν.
Η
Ένωση Συλλόγων Γονέων Κερατσινίου - Δραπετσώνας από πολύ νωρίς έχει επισημάνει προς όλες τις κατευθύνσεις
ότι η πολιτική της υποχρηματοδότησης, ο Καλλικράτης, η λογική της
ανταποδοτικότητας, της «αποκέντρωσης» των σχολείων και της λειτουργίας τους με
ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, θα οδηγήσουν τα σχολεία σε αδιέξοδα και σε
αδυναμία λειτουργίας. Η κατάσταση με τη χρηματοδότηση των σχολείων είναι άθλια και
δε χρειάζεται ιδιαίτερη περιγραφή σε όποιον ζει μέσα στο σχολείο. Όπως, δε
χρειάζεται ιδιαίτερη περιγραφή η φτώχεια και η εξαθλίωση, την οποία βιώνουν η
πλειοψηφία των μαθητών στο Κερατσίνι και τη Δραπετσώνα.
Αυτή την κατάσταση της πολιτική εξόντωσης
των παιδιών μας, τόσο στο βιοτικό τους επίπεδο, όσο και στα μορφωτικά τους
δικαιώματα, την καταγγέλλουμε συνεχώς με πιο πρόσφατη την κινητοποίηση στο Δήμο
Κερατσινίου, με βασικό αίτημα τη χρηματοδότηση των σχολείων μας.
Αρνούμαστε
να διαχειριστούμε την φτώχεια και τη μιζέρια. Αρνούμαστε να πάρουμε θέση υπέρ
των σχολείων της α΄βαθμιας ή της β΄βαθμιας, όταν και οι 2 αφορούν τα παιδιά μας
και τις ανάγκες τους. Θεωρούμε
απαράδεκτο να μας καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί της α΄βαθμιας, όταν στην αμέσως επόμενη παράγραφο του
Δελτίου Τύπου, αναγνωρίζουν και οι ίδιοι, ότι τα χρήματα που έρχονται στα
σχολεία δεν επαρκούν.
Η
Ένωση Συλλόγων Γονέων, όλα αυτά τα χρόνια διεκδικεί και παλεύει τα δίκαια
αιτήματα που αφορούν τη ζωή πρώτα όλων των μαθητών, δηλαδή των παιδιών μας. Σε
καμία περίπτωση δε θα μπορούσαμε να μεριμνήσουμε υπέρ της μιας ή της άλλης
εκπαιδευτικής βαθμίδας.
Εμείς
οι γονείς, πάψαμε πλέον να αναζητούμε σωτήρες, να παραμυθιαζόμαστε ότι αν
καθόμαστε στον καναπέ, θα μας λύσουν οι άλλοι τα προβλήματα γιατί θα είναι
καλύτεροι διαχειριστές, άφθαρτοι, ειδικοί, καπάτσοι με γνώσεις και άλλα τέτοια.
Δεν μένουμε σε «αγωνιστικές κορώνες διεκδίκησης», μα κάνουμε πράξη αυτά που
πρεσβεύουμε, προσπαθώντας να συσπειρώνουμε σε κοινό αγώνα όσους περισσότερους
γονείς και μαθητές μπορούμε.
Ο
ΤΡΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΑΛΗΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΖΩΗ ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ.
«νόμος
είναι το μέλλον των παιδιών μας»"
ΣΧΟΛΙΟ
ΔΙΚΟ ΜΟΥ:
Θα
έλεγε κανείς από την παραπάνω αντιπαράθεση ότι ο Σύλλογος Γονέων στέκεται πάνω
από ενδοοικογενειακές αντιπαραθέσεις, δεν μπαίνει στη διεκδίκηση κονδυλίων για
τους μαθητές του δημοτικού με κόψιμο των κονδυλίων των μαθητών του
γυμνασίου-λυκείου και δίνει ένα καλό μάθημα στους άπληστους της α' θμιας
εκπαίδευσης που δεν έμειναν ικανοποιημένοι ούτε με το 60-40% υπέρ τους!
Αναρωτιέμαι, ποιο μάθημα θα έδιναν
στα παιδιά όταν θα έπρεπε να τους μιλήσουν για δημοκρατία; Ό,τι με 4-3 ή με 3-3
όπου ο καθένας ψηφίζει ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ και ένας αρτανικολής κρίνει το αποτέλεσμα (αρχικά
η Ένωση Γονέων, μετά ο Πρόεδρος) υπηρετείται η ανθρώπινη σχέση, αλληλεγγύη και
επικοινωνία;
Ας το σκεφτούν όλοι λίγο καλύτερα!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου