Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2014

Συζήτηση περί Αργεντινής και Ελλάδας



Αντίθετα από ό,τι γίνεται συνήθως, όπου οι αναρτήσεις του μπλογκ ποστάρονται στο φέισμπουκ, θα ακολουθήσω την διαδρομή από το φέισμπουκ στο μπλογκ.
Εν προκειμένω ο φίλος μου ΣΣ μου έγραψε μιαν απάντηση στο σχόλιό μου της Παρασκευής για την Αργεντινή και την Ελλάδα με τίτλοι Ελλάδα-Αργεντινή 4-10. Στο δικό του σχόλιο ποστάρισα μιαν απάντηση. Αυτόν τον διάλογο θα τον ανεβάσω τώρα στο μπλογκ γιατί νομίζω πως έχει ενδιαφέρον

Στην προχτεσινή μου ανάρτηση λοιπόν ο φίλος μου ΣΣ έγραψε:

Αδελφέ μου, "μαύρη προπαγάνδα"; Ας γίνω πιο σαφής: Αν η Ελλάδα βγει απ το ευρώ και "φτιάξει" το δικό της νόμισμα (σ αυτή την περίπτωση προτιμώ κάτι σε δηνάριο ή μνα) μάλλον είναι σίγουρο ότι θα ζήσουμε καταστάσεις σαν της Αργεντινής. Αυτή η αρθρογραφία δεν έχει σε καμία περίπτωση ...μαυρίλα.
Επειδή γνωρίζω όπως και εσύ την αλήθεια ίσως ...σπεύδεις προφανώς να προλάβεις τα χειρότερα μιας και είσαι εγκλωβισμένος στη ρητορική και την αρθρογραφία σου.
Δεν υπάρχει όμως περίπτωση να "σκίσουμε μνημόνια" με μονομερείς ενέργειες, μιας και συντελείται σήμερα η ολοκληρωτική αλλαγή πλεύσης του ΣΥΡΙΖΑ. Σε κάθε περίπτωση προσπαθώντας να αποφύγω ΚΚΕ, ΑΝΕΛ, ΧΑ (συνεπείς κατά τη γνώμη μου, αντιμνημονιακές δυνάμεις) σκέφτομαι να ψηφίσω τελικά ΣΥΡΙΖΑ. Αν μου ...εγγυηθείς ότι δεν θα το μετανιώσω έχει καλώς. Σε κάθε άλλη περίπτωση δεν είναι η ηλικία μου για διαμαρτυρίες με ...κατσαρόλες.

Καταχωρώ και την απάντησή μου:

Κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί κάτι περισσότερο ή λιγότερο από τα εξής:
1.- Ο δρόμος που τραβάμε είναι καταστροφικός για εμάς και βολικός μόνο για τους Γερμανούς.
2.- Στη δραχμή θα πάμε είτε με Σύριζα είτε με Νέα Δημοκρατία
3.- Η περίοδος μετάβασης θα είναι δύσκολη αλλά
        Α) θα είναι καταστροφική αν μας βρει απροετοίμαστους, όπως είμαστε τώρα δηλαδή, εξαρτώμενους από τις αποφάσεις της ευρωζώνης
        Β) θα είναι πιο ομαλή και θα περιέχει ελπίδα αν μας βρει πιο έτοιμους, δηλαδή αποφασισμένους να εξασκήσουμε εθνική πολιτική.

Δεν μπορώ να εγγυηθώ ότι ο Σύριζα θα τα καταφέρει, μπορεί και να το βυθίσει το σκάφος, ξέρω όμως σίγουρα ότι πάμε κατ’ ευθείαν για ξέρα και καταβύθιση με ΝΔ-ΠαΣοΚ που είναι απλοί εκτελεστές ξένων συμφερόντων

Ένα παράδειγμα που θα μπορούσα να ανασύρω από την ιστορία είναι η περίπτωση της κατοχής. Με τις κυβερνήσεις Ράλλη και Τσολάκογλου δεν είχαμε ελπίδα όσο κι αν συμμορφωνόμασταν, μας πήραν τα αποθέματα χρυσού, πήραν τρόφιμα, πρώτες ύλες κλπ. και μας άφησαν να λιμοκτονήσουμε γιατί δεν ήταν ελληνικές κυβερνήσεις αλλά ξένων συμφερόντων. Το ΕΑΜ αντίθετα, μπορεί και να τα θαλάσσωνε, είχε όμως ελπίδα να οδηγήσει την Ελλάδα σε μια δημοκρατία (λαοκρατία την ονόμαζε) γιατί είχε αυτή την πρόθεση. Οι ομοιότητες βέβαια σταματούν εδώ καθώς τότε είχαμε παγκόσμιο πόλεμο, το ΕΑΜ ήταν κι αυτό σχεδόν καθοδηγούμενο από την ΕΣΣΔ και η Ελλάδα ήταν στόχος του Τσώρτσιλ. Δεν λέω ότι ο Σύριζα είναι ΕΑΜ αλλά πολλά πράγματα σημερινά μοιάζουν πολύ με τα τότε.

Και κάτι ακόμη:
Η έκρηξη στην Αργεντινή έγινε μετά από 10 χρόνια διακυβέρνησης μιας νέας δημοκρατίας αργεντινού τύπου που εφάρμοσε περιοριστικές πολιτικές επί 10 χρόνια και διέλυσε την οικονομία της Αργεντινής (όπως κάνει η δική μας ΝΔ-ΠαΣοΚ εδώ επί τέσσερα χρόνια). Στο τέλος αυτής της δεκαετίας όπως ήταν φυσικό (και όπως θα συμβεί και σε εμάς αν μείνουμε στην ίδια πολιτική), η χώρα χρεοκόπησε και τότε έγινε η έκρηξη! Και μετά την  έκρηξη ήρθε η Αριστερά που δεν μπόρεσε να μαζέψει παρά ολίγα μόνο πράγματα.

Γι αυτό και σε εμάς σημασία έχει να έρθει η αριστερά όχι όταν θα σκάσει το κανόνι αλλά πιο πριν μήπως και σωθεί κάτι. Θα έπρεπε να είχε συμβεί αυτό το 2012, τώρα ίσως και να είναι αργά, αυτό είναι που φοβάμαι και αυτό με κάνει να γράφω μερικές φορές με σκεπτικισμό, δεν είναι το πρόβλημα της ρητορικής μου αλλά ο φόβος μου ότι ίσως πια να μην μπορεί να γίνει τίποτε. Οι προδότες μας διέλυσαν. Μόνο ισόβια τους αξίζουν, τίποτε άλλο, αλλά φοβάμαι πως ούτε κι αυτό θα γίνει …

Δεν υπάρχουν σχόλια: