Πέμπτη 21 Μαρτίου 2013

ΤΑ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΑ ΠΑΝΕ ΦΑΛΗΡΟ


Σημερινό ρεπορτάζ του NEWS 247 που ξεκινάει από δημοσίευμα της εφημερίδας "ΤΑ ΝΕΑ" αναφέρει τα παρακάτω:


"Κυβερνητική απόφαση για δημιουργία προβλήτας αφετηρίας και επιστροφής κρουαζιερόπλοιων στο Φάληρο. Κορεσμός στο λιμάνι του Πειραιά. Προκήρυξη διεθνή διαγωνισμού, αμέσως μετά την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ     (ρεπορτάζ Μίκα Κοντορούση)
Ήδη και ενώ οι κυβερνητικές αποφάσεις για το Φάληρο είναι σχεδόν δεδομένες, έχουν εμφανιστεί οι πρώτοι ενδιαφερόμενοι για να συμμετάσχουν στην κατασκευή, χρηματοδότηση αλλά και εκμετάλλευση του έργου. Το πρώτο όνομα που έχει πάρει από το Μέγαρο Μαξίμου ανεπίσημη δέσμευση ότι θα έχει τη δική του προβλήματα στο νέο λιμάνι είναι η Carnival, ο μεγαλύτερος όμιλος κρουαζιέρας στο κόσμο και ένας από τους καλύτερους πελάτες των ελληνικών λιμανιών. Η κυβέρνηση έχει άμεσα προκηρύξιμο τον διεθνή διαγωνισμό για την επέκταση της προβλήτας κρουαζιέρας από 11 θέσεις ελλιμενισμού που διαθέτει σήμερα σε 17 θέσεις. Μάλιστα, το έργο έχει ενταχθεί ήδη και στο ΕΣΠΑ, ενώ αναμένεται από το 2013 θα είναι μία χρονιά ανόδου για την κρουαζιέρα. Το λιμάνι του Πειραιά θα υποδεχθεί περισσότερα από 710 κρουαζιερόπλοια με 2,2 εκατ. τουρίστες."
Να σημειώσω εδώ ότι ήδη πριν δέκα περίπου μέρες είχα ακούσει για την απόφαση αυτή της κυβέρνησης από τον Νίκο Μπελαβίλα και, μάλιστα, συνοδευόμενη από την εκτίμηση πως ακόμα και το Φάληρο εμφανίζεται περίπου ως προβληματικό για την κρουαζιέρα λόγω της κίνησης που κάνει την προσβασιμότητα στην Ακρόπολη δύσκολη. Σκεφτείτε η Δραπετσώνα δηλαδή ...

Τέλος πάντων, το νέο έχει την καλή του πλευρά, ότι δηλαδή δεν θα αποκλειστεί η παραλία της Δραπετσώνας από τον σταθμό κρουαζιερόπλοιων που λειτουργεί σαν γκέτο και απαγορεύει κάθε είδους πρόσβαση στη θάλασσα. Παράλληλα όμως αυτή η απόφαση δείχνει και την απαξίωση που υπάρχει για τον δικό μας χώρο μετά την πτώση του real estate και την αδράνεια εκείνων που θα έπρεπε να έχουν ήδη τρέξει για την αξιοποίηση της περιοχής. Μόνη ζωντανή πρόταση παραμένει η Φόρμουλα 1 που τελευταία την αποδέχτηκε και την προωθεί και ο δήμαρχος Πειραιά κ. Μιχαλολιάκος. Η πρόταση που φαινόταν να είναι απλό επικοινωνιακό τρυκ είναι η μόνη που έχει συγκεκριμένους υποστηρικτές (όπως και ενάντιους βέβαια). 
Ένα ακόμη αρνητικό σημάδι για την Ανάπλαση ήταν η απόφαση του ΟΡΣΑ για συντελεστή δόμησης 0,6 στο τμήμα της ζώνης που ανήκει στο Κερατσίνι. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: