ΜΑΥΡΑ ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΤΕΣΙΝΟ ΦΥΛΛΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ
Στο χτεσινό φύλο του Raporto (της 9/3/12) διαβάσαμε δυο ειδήσεις που ζητούν απεγνωσμένα διάψευση γιατί είναι πολύ κακές ειδήσεις για την πόλη μας. Εννοείται ότι ως “πόλη μας” πλέον ορίζω ολόκληρο το Κερατσίνι-Δραπετσώνα, μου πήρε ένα χρόνο περίπου να το συνηθίσω τώρα όμως μπορώ να το χρησιμοποιώ χωρίς να νιώθω ότι βεβηλώνω ιερά και όσια.
1η ΜΑΥΡΗ ΕΙΔΗΣΗ:
Ο Δήμος Πειραιά υπέγραψε με την ΓΑΙΟΣΕ (την εταιρεία που κατέχει τις “γαίες” του ΟΣΕ) σύμβαση παραχώρησης του κτιρίου του Σταθμού Λαρίσης στον Άγιο Διονύσιο. Ο χώρος θα χρησιμοποιηθεί πλέον κατά τον δήμαρχο του Πειραιά “σαν τμήμα του αναπτυξιακού του σχεδίου που θα αναγεννήσει τον Πειραιά κλπ. κλπ.”. Και τα σχέδια για δημιουργία ΜΟΥΣΕΙΟΥ του ΡΕΜΠΕΤΙΚΟΥ; Τα εγκαταλείπει ο δήμος Πειραιά; Και το Κερατσίνι-Δραπετσώνα, που βρίσκεται μέσα σε αυτά τα σχέδια; Ας μην ξεχνάμε ότι το Δημοτικό Συμβούλιο Κερατσινίου-Δραπετσώνας έχει πάρει απόφαση για την από κοινού με τον Πειραιά ΣΥΝΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ του χώρου του σταθμού του ΟΣΕ με τη δημιουργία του Μουσείου του Ρεμπέτικου. Πήραμε μάλιστα απόφαση για υπογραφή της ΚΟΙΝΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ των τριών φορέων α) ΠΕΙΡΑΙΑ β) ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ-ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ και γ) ΓΑΙΟΣΕ για την ενοικίαση του χώρου του σταθμού (έναντι συμβολικού τιμήματος) και την αξιοποίησή του. Τώρα πως μας πέταξαν έξω; Αν αυτό έχει πραγματικά συμβεί τότε θα πρόκειται για μια ΜΑΥΡΗ, ΚΑΤΑΜΑΥΡΗ είδηση, για την οποία η Διοίκηση πρέπει να αντιδράσει και να σώσει ό,τι μπορεί. Δεν είναι μικρή η ευθύνη της αν την ενέργεια του κ. Μιχαλολιάκου την πυροδότησε η προσπάθεια να εναγκαλιστεί το έργο και να το αξιοποιήσει επικοινωνιακά ο δήμος μας. Θυμίζουμε ότι η φωτογραφία του Λουκά Τζανή με τον Κώστα Φέρη στον Σταθμό Λαρίσης φιγουράριζε για πολύ καιρό στη κεντρική Ιστοσελίδα του Δήμου. Δεν ξέρω αν αυτό εκνεύρισε τον Μιχαλολιάκο, το θέμα όμως είναι ότι όποιος κι αν είναι ο λόγος, είτε αυτός είτε άλλος, η εκδίωξη του δήμου μας από μια τέτοια υπόθεση αποτελεί προσβολή στην ιστορία του Ρεμπέτικου (που γεννήθηκε εδώ, στις παρυφές του Πειραιά, καταδιωγμένο από τον Πειραιά) και ακυρώνει ένα πολύ καλό σχέδιο που συμβάδιζε και με την Πολιτιστική Ακτή του ΟΛΠ. Να θυμίσουμε επίσης ότι σύνορο διοικητικό μεταξύ των δήμκων Πειραιά αφ’ ενός και Κερατσινίου-Δραπετσώνας αφ’ ετέρου είναι οι γραμμές, κάτι που κάνει το μεν κτίριο του σταθμού να ανήκει διοικητικά στον Πειραιά, μοιράζει όμως τον περιβάλλοντα χώρο στα δύο. Πως θα αξιοποιήσει ο Πειραιάς ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ τον χώρο, όταν η μια πλευρά των γραμμών ανήκει διοικητικά σε μας και η άλλη στον Πειραιά; Ενώ η συνεργασία των τριών φορέων ήταν και λογική και αναγκαία, η εκδίωξη του ενός (του δικού μας δήμου) δημιουργεί προβλήματα. Ελπίζω να διαψευστεί τελικά η Μαύρη Είδηση του Raporto. Περιμένω από τον δήμο μας κάποια αντίδραση και πολύ ευχαρίστως θα γράψω για τα καλά νέα αν υπάρξουν!
2η ΜΑΥΡΗ ΕΙΔΗΣΗ:
Το ΜΕΤΡΟ παρακάμπτει οριστικά το Κερατσίνι-Δραπετσώνα και κατέρχεται μέσω Κορυδαλλού, Νίκαιας και 5ου Διαμερίσματος (Πειραιά) μέχρι τον Ηλεκτρικό. “Γλύφει” τα όρια της πόλης μας και την αποφεύγει όπως ο διάολος αποφεύγει το λιμάνι (λέμε τώρα ….).
Κανένα τραμ και κανένα μονορέϊλ δεν αναπληρώνει το Μετρό. Και η περιοχή μας, μένοντας εκτός μετρό, περνά σε δεύτερη μοίρα για πολλές δεκαετίες. Ούτε ανάπτυξη μπορεί να περιμένει κανείς, ούτε βελτίωση της καθημερινότητας, αν αποκλειστούμε από αυτό το μέσο μαζικής μεταφοράς που αλλάζει τα δεδομένα όπου πηγαίνει. Είχα γράψει και παλιότερα ότι ένας δήμαρχος Δραπετσώνας (τώρα Κερατσινίου-Δραπετσώνας) θα έμενε στην ιστορία για δύο και μόνο δύο πράγματα (αν τα κατάφερνε), α) Να κάνει την Ανάπλαση και β) να φέρει το Μετρό. Από ό,τι φαίνεται από το ρεπορτάζ του χτεσινού Raporto που επαναλαμβάνει αποφάσεις κεντρικές ληφθείσες βέβαια όχι χτες αλλά νωρίτερα, το Μετρό μένει όνειρο θερινής νυκτός για μας καθώς ο σχεδιασμός μας αποκλείει. Ελπίζω και αυτή η 2η ΜΑΥΡΗ ΕΙΔΗΣΗ να διαψευστεί. Έχει καυχηθεί κατά καιρούς ο δήμαρχος ότι η πόλη μας θα μπει στον σχεδιασμό (μπήκε ήδη) του Μετρό για τα επόμενα χρόνια. Φοβάμαι ότι συμβαίνουν και τα δυο. ΚΑΙ την υπόσχεση πήραμε ότι ΘΑ μπούμε και την ΠΟΡΤΑ ΦΑΓΑΜΕ και μείναμε έξω! Ας ελπίσουμε ότι όλα αυτά θα λειτουργήσουν σαν κίνητρο για να προχωρήσει η Ανάπλαση. Ένα θέμα που η Διοίκηση το ξεκίνησε φουριόζα και σε καλό δρόμο το 2012 ξεκινώντας την επιτροπή ανάπλασης και το λίμνασε στη συνέχεια καθώς το άφησε πάλι στους γνωστούς αρμόδιους, δημοτικούς συμβούλους, τεχνικούς συμβούλους, ειδικούς πολεοδόμους κλπ.. ΑΝ ΔΕΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΕΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΣ ΖΩΝΤΑΝΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ, ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΑΣ, ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΚΙ ΕΔΩ ΣΤΟΝ ΑΣΟ! Μόνο η Επιτροπή Ανάπλασης, όχι των 6 ή 9 εκπροσώπων των παρατάξεων αλλά των οσωνδήποτε ενδιαφερομένων ΠΟΛΙΤΩΝ μπορεί να τρέξει το θέμα, να το φέρει στην επιφάνεια, να το κάνει υπόθεση ΟΛΩΝ των δημοτών και να το επιβάλει στους αρμόδιους. Ας καταλάβει επιτέλους η Διοίκηση ότι όσο κι αν ενδιαφέρονται κατά καιρούς οι διάφοροι μεγαλοσχήμονες, ΚΑΝΕΙΣ δεν είναι πραγματικά ενδιαφερόμενος για το θέμα πέρα από εμάς. Η Ανάπλαση της τέως βιομηχανικής ζώνης θα είναι “Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΑΝΑΠΛΑΣΗ (όπως λέει και ο τίτλος του βιβλίου μου) ή θα είναι μια φενάκη, ένα όνειρο απατηλό!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου