Από τον κ. Θανάση Παπαθεοδώρου, αρχιτέκτονα μελετητή και γεννήτορα της ιδέας για τη δημιουργία πίστας Φόρμουλα 1 στη Δραπετσώνα, πήρα ένα κείμενο συνοπτικό για ενημέρωση των μελών της Επιτροπής Ανάπλασης. Θεωρώ ότι αξίζει να το δημοσιεύσω για ενημέρωση και όλων εκείνων οι οποίοι το βρίσκουν ενδιαφέρον σαν θέμα, είτε τοποθετούμενοι υπέρ, είτε κατά. Να σημειωθεί ότι το θέμα έχει φορτιστεί πολύ κακώς, και αντί να εκλαμβάνεται σαν μια πρόταση που έχει υπέρ και κατά και η οποία μπορεί να συζητηθεί, έγινε σημείο τριβής, με τον δήμαρχο να υπεραμύνεται της πρότασης σχεδόν μόνος και κάποιους να τον κατηγορούν ότι παίζει απλά επικοινωνιακά παιχνίδια. Να σημειωθεί ότι ο αρχιτέκτονας ισχυρίζεται ότι θα έχει έτοιμη την οικονομοτεχνική μελέτη για την πρότασή του σύντομα (πριν τα τέλη Οκτώβρη) και ότι θα την παρουσιάσει στο δημοτικό συμβούλιο. Αν είναι έτσι, τότε θα δούμε την ολοκληρωμένη πρόταση σύντομα.
Παραθέτω τώρα το κείμενο της ΔΙΕΛΠΙΣ ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1(δηλαδή του κ. Παπαθεοδώρου).
Παραθέτω τώρα το κείμενο της ΔΙΕΛΠΙΣ ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1(δηλαδή του κ. Παπαθεοδώρου).
Βασική Ιδέα
Η DielpisFormula1 είναι ο εμπνευστής και
συντάκτης της πρότασης για αγώνες F1 στην Ελλάδα και είναι κύριος των δικαιωμάτων
πνευματικής και βιομηχανικής ιδιοκτησίας (πρωτότυπη ιδέα, αρχιτεκτονικά σχέδια,
επιχειρηματικό σχέδιο, σήμα, τεχνογνωσία).
Σε εκδήλωση που έγινε στις 14 Ιουλίου 2011, στο καράβι των Μινωικών γραμμών,
πραγματοποιήθηκε η πρώτη επίσημη παρουσίαση της Ελληνικής Υποψηφιότητας για
αγώνες F1 στο Λιμάνι του Πειραιά, με ονομασία DielpisFormula1, από τον Δήμαρχο
Κερατσινίου – Δραπετσώνας κ. Λουκά Τζανή , τον πρόεδρο της ΕΛΠΑ κ. Βασίλη
Δεσποτόπουλο και τον αρχιτέκτονα Αθανάσιο Παπαθεοδώρου.
Η βασική
ιδέα της πρότασης αφορά ιδιωτική
επένδυση με κόστος κατασκευής 650.000.000€, η οποία θα περιλαμβάνει την
ευρύτερη ανάπλαση της περιοχής της Δραπετσώνας, επιφάνειας περίπου 700
στρεμμάτων :
1. Το έργο της ανάπλασης
περιλαμβάνει κυρίως:
·
2
Ξενοδοχειακές μονάδες 5*,
·
Λιμένα
ιδιωτικών σκαφών,
·
Πολυχώρους
εμπορικής χρήσεως,
·
Συνεδριακούς
χώρους
·
Θεατρικές
σκηνές
·
Χοροθέατρα
·
Χώρους
έκθεσης έργων τέχνης
·
Μουσείο
Ελληνικής Μυθολογίας,
·
Οργανωμένος
Χώρος πρασίνου 200.000τ.μ.,
·
Οργανωμένους
χώρους στάθμευσης,
·
Διάφορες
Αθλητικές δραστηριότητες,
·
Μικρή πίστα διεθνών προδιαγραφών για
λειτουργία 365 ημερών το χρόνο,
·
Υδροδιάδρομο
υδροπλάνων (σύνδεση Πειραιά με νησιά και λίμνες)
·
Ελικοδρόμια
κ.α.
2. Η γενική πρόταση του DielpisFormula1
για τη λειτουργία της πίστας από ιδιώτες
στην χώρα μας και ο σχεδιασμός που έχει προταθεί, έχει γίνει κατ’ αρχήν αποδεκτός από FIA και Bernie
Ecclestone.
3. Οι αγώνες F1, θα
γίνονται μια φορά κάθε χρόνο στην χώρα μας και θα διαρκούν 3 ημέρες (Παρασκευή
με Κυριακή), κατά την περίοδο Ιουνίου – Αυγούστου, εφόσον αυτό μας ανατεθεί.
4. Ο αριθμός των θεατών που
παρακολουθούν τους αγώνες, μέσα από τις πίστες, ανέρχονται από 100 έως 160.000,
σε κάθε αγώνα. Στην δική μας πρόταση προβλέπονται 130.000 θέσεις.
5. Η τηλεθέαση σε κάθε αγώνα
ανέρχεται από 600.000.000 έως 1.500.000.000.
6. Το παγκόσμιο πρωτάθλημα
αγώνων F1 περιλαμβάνει, αυτή τη στιγμή, 20 πίστες με αντίστοιχο αριθμό
αγώνων.
7. Τα κέρδη από μια τέτοια
διοργάνωση προέρχονται από την προβολή της χώρας μας στα διεθνή μέσα, την
μεγάλη αύξηση του τουρισμού καθώς και την ένταξη της χώρας σε ένα νέο είδος
επιστημονικής έρευνας, ανάπτυξης και παράλληλων επενδύσεων.
8. Η πίστα αγώνων F1 θα αποτελείται από 70%
υπάρχουσας οδοποιίας και το υπόλοιπο 30% θα διέρχεται από την έκταση των 700
στρεμμάτων που προαναφέρθηκε, όπως Shanghai, Monte Carlo,
Σεβίλλη, Abu Dhabi κ.α.
9. Από τον Ιανουάριο του 2012 η Διεθνής Ολυμπιακή
Επιτροπή ενέταξε στην οικογένειά της τον Μηχανοκίνητο Αθλητισμό μέσω της
Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου. Το γεγονός αυτό πρέπει να εκτιμηθεί και
αξιοποιηθεί αυτή τη στιγμή από τη χώρα μας, δημιουργώντας το πρώτο Παγκόσμιο
Κέντρο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού.
10. Υπάρχει πλέον η έγγραφη σύμφωνη τοποθέτηση
συναρμόδιων Υπουργείων, και έχει ξεκινήσει η διαπραγμάτευση ένταξης της χώρας
μας στο παγκόσμιο καλεντάρι αγώνων F1 και επίσημα.
11. Η εκτίμηση που υπάρχει από όλους όσους έως
σήμερα έχουν εμπλακεί – μελετητές – συντονιστές – αρμόδιοι οργανισμοί –
άνθρωποι του μηχανοκίνητου αθλητισμού αλλά και από το χώρο των ΜΜΕ, με κύριους
υποστηρικτές τους δημοσιογράφους που καλύπτουν αθλητικό ρεπορτάζ, είναι ότι
είμαστε πιο κοντά από ποτέ για θετική έκβαση της υποψηφιότητας (υπάρχουν όλα τα
σχετικά δημοσιεύματα και δηλώσεις από τον Ιούλιο του 2011 έως σήμερα).
Τα οφέλη που προκύπτουν από την πιθανή
θετική εξέλιξη της Υποψηφιότητας θα είναι πολλά, για την ευρύτερη περιοχή αλλά
και για ολόκληρη τη χώρα:
·
Θα
υπάρξουν πολλές θέσεις εργασίας, κατά την περίοδο των εργασιών κατασκευής, αλλά
κυρίως θα δημιουργηθούν νέες μόνιμες θέσεις για τη λειτουργία όλου αυτού του
συγκροτήματος.
·
Θα
προσελκύσει τουρισμό στη περιοχή του Δήμου, κάτι που σήμερα δεν υφίσταται, αλλά
και μεγάλη αύξηση σε ολόκληρη τη χώρα.
·
Εισροή
ξένων κεφαλαίων.
·
Νέα
είδη επιστημών που θα αφορούν την εξέλιξη στις μηχανές.
·
Ο
Δήμος θα χαρακτηρίζεται πλέον ως παγκόσμιος προορισμός.
·
Θα
υπάρξει ανάκαμψη της τοπικής οικονομίας καθώς και του βιοτικού επιπέδου.
·
Θα
αυξηθεί ο τζίρος των υπαρχόντων επιχειρήσεων.
·
Θα
δημιουργηθούν, στον Δήμο, εσωτερικά νέα κέντρα.
·
Ο
Δήμος θα προβάλλεται παγκόσμια αφού αυτή η διοργάνωση αποτελεί την μεγαλύτερη όλων.
Από Δεκέμβριο 2011 έως και σήμερα έχουν
γίνει επαφές για ενημέρωση με τους αρμόδιους Υπουργούς Πολιτισμού – Τουρισμού,
Ανάπτυξης, Ναυτιλίας, ΥΠΕΚΑ και Μεταφορών. Από όλες τις πλευρές έχει δηλωθεί
ενδιαφέρων και υποστήριξη, δίνοντας σε κάποιες από τις πιο πάνω περιπτώσεις εντολή
στις υπηρεσίες τους για προώθηση του αναπτυξιακού και εθνικού, όπως έχει
χαρακτηριστεί, σχεδιασμού.
Στις 29 Ιουλίου 2012, ο καθ’ ύλην αρμόδιος
για αγώνες F1 στην Ελλάδα,
Αναπληρωτής Υπουργός Πολιτισμού, κος Κώστας Τζαβάρας, έστειλε επίσημα
αίτημα ένταξης της χώρας μας στο καλεντάρι αγώνων, προς Bernie
Ecclestone και εξέδωσε Δελτίο Τύπου όπου αναφέρεται στη
προσπάθεια.
Στις 3
Σεπτεμβρίου 2012, υπήρξε συνάντηση με
τον Υφυπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και
Δικτύων κ. Νότη Μηταράκη, ο οποίος δήλωσε την επίσημη στήριξη του Υπουργείου
και της Ελληνικής Κυβέρνησης στην Υποψηφιότητα DielpisFormula1 και την ένταξή του
στις στρατηγικές επένδυσης (Fast Track).
Παράλληλα υπάρχει επιτακτική ανάγκη για
άμεση προώθηση του αιτήματος, αφού αυτή τη στιγμή υπάρχουν μαζί με την Ελλάδα
και οι εξής χώρες που ζητούν το ίδιο: Χιλή, Μεξικό, Ολλανδία, Ρώμη, Βουλγαρία,
Νότια Αφρική, Ινδία, Ουκρανία, Μαρόκο, Κροατία, Βιετνάμ.
Έχοντας μια κατ’ αρχήν σύμφωνη γνώμη και
παρότρυνση από τις αρμόδιες διεθνείς ομοσπονδίες και χειριστές των αγώνων F1 επιβάλλεται
η επιτάχυνση των διαδικασιών ώστε να υπάρξει θετική κατάληξη.
Αθήνα,
Για τη Dielpis Formula 1
28/9/2012 Αθανάσιος Π. Παπαθεοδώρου
Αρχιτέκτων- Project Manager
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου