Σάββατο 25 Αυγούστου 2012

ΔΗΜΟΤΙΚΑ: συμβούλια του Αυγούστου


Σάββατο πρωί ώρα 10.30 και στις 12 έχουμε έκτακτο δημοτικό συμβούλιο. Δεν ξέρω αν θα γίνει, πάντως θα είναι ουσιαστικά μια συνέχεια του χτεσινού που ήταν επίσης έκτακτο και δεν έγινε (εκτός από δύο θέματα των υπηρεσιών που πέρασαν κοινή συναινέσει) και που ήταν συνέχεια του τακτικού της Τρίτης που κι αυτό δεν έγινε. Δεν γίνονται λόγω έλλειψης απαρτίας και αυτό είναι από τη μια φυσιολογικό μια και πρόκειται για Αύγουστο (Τρίτη 21/8 Παρασκευή 24/8 Σαββάτο 25/8) αλλά και λίγο αφύσικο αφού προηγείται εργώδης προσπάθεια της δημοτικής αρχής να συγκεντρωθούν οι σύμβουλοι της πλειοψηφίας για να υπάρξει απαρτία και να ξεκινήσει τη συνεδρίαση. Στο ερώτημα αν αυτό γίνεται παντού, σε όλους τους δήμους, η απάντηση είναι Όχι βέβαια. Απλά εδώ η διοίκηση έχει χάσει 4 συμβούλους από την πλειοψηφία με αποτέλεσμα το ισοζύγιο συμπολίτευση-αντιπολίτευση που ξεκίνησε 25-16 να είναι σήμερα 21-20. Με μια από τις πολλές βλακείες του νόμου “Καλλικράτης” του αξέχαστου και ανεκδιήγητου Ραγκούση (του τύπου που χάρη στο κολλητιλίκι του με τον ΓΑΠ απέκτησε τόση εξουσία ώστε να καταργήσει την Δραπετσώνα) για να υπάρξει απαρτία δεν αρκούν οι 21 από τους 41 συνολικά συμβούλους αλλά χρειάζονται 22. Πρόκειται προφανώς για μια λάθος διατύπωση στον γελοίο αυτό νόμο που όμως έχει ψηφιστεί και ισχύει μέχρι να τον αλλάξει άλλος νόμος. Με βάση και αυτό, η Διοίκηση σήμερα δεν μπορεί να λειτουργήσει μόνη της το δημοτικό συμβούλιο καθώς οι 21 σύμβουλοι που έχει δεν αρκούν για την απαρτία.
Από την αντιπολίτευση προσέρχονται κατά την έναρξη της συνεδρίασης πάντοτε τουλάχιστον 6-8 σύμβουλοι (από τους 20) ακόμα και τον Αύγουστο, οπότε από την συμπολίτευση χρειάζονται 14-16 παρόντες στην αρχή για να υπάρξει απαρτία. Χτες ήταν στην αρχή (κατ’ ευφημισμόν αρχή γιατί 7 ξεκινούσε κανονικά το συμβούλιο αλλά οι παρόντες μετρήθηκαν στις 8, μια ώρα μετά) 21 σύμβουλοι, εκ των οποίων 15 της συμπολίτευσης και 6 της αντιπολίτευσης. Να δούμε πόσοι θα είναι σήμερα… Εγώ πάντως θα πάω…
Να ξεκαθαρίσω και κάτι για μια ακόμη φορά. Η δική μου θέση είναι της “εποικοδομητικής αντιπολίτευσης” αλλά με τον όρο “εποικοδομητική” να έχει ουσία και όχι να είναι ευφημισμός. Στα περισσότερα θέματα ψηφίζω “ναι” και πολλές φορές χωρίς το δικό μου “ναι” τα θέματα δεν θα περνούσαν. Πιο συχνά ψηφίζω την πρόταση της διοίκησης από ό,τι την πρόταση της αντιπολίτευσης, ιδιαίτερα όταν βλέπω ότι η αντιπολίτευση είναι στείρα ή λέει “όχι” αποφεύγοντας να αναλάβει ευθύνες. Ακόμα και με την παρουσία μου βοηθάω την διοίκηση να έχει απαρτία για να ψηφίζει τα θέματα που φέρνει. Αυτό το κάνω όχι για να φαίνομαι καλός στα μάτια της διοίκησης για να κερδίσω κάτι, ας πούμε, να κερδίσω τώρα μια θέση διοίκησης ή να έχω θέση στο ψηφοδέλτιό της αργότερα. Είναι πεποίθησή μου ότι για να προχωρήσει ο δήμος θέλει να στηρίζει το έργο του όλο το δημοτικό συμβούλιο και όχι μόνο η διοίκηση. Πιστεύω πως δεν χρειάζεται να παραιτηθεί η αντιπολίτευση του ελεγκτικού της ρόλου για να παίξει θετικό ρόλο στον δήμο και ούτε πιστεύω ότι η φθορά του αντιπάλου είναι ο μόνος τρόπος για να αναδειχθεί η αντιπολίτευση στην θέση της διοίκησης.
Κάποιοι που δεν έχουν συνηθίσει σε συμπεριφορές όπως η δική μου, ή που κρίνουν εξ ιδίων, θεωρούν ότι ο στόχος μου είναι κάποιο τέτοιο κέρδος. Κι έχω δεχτεί επιθέσεις –κυρίως από μέλη του συνδυασμού μου- για αυτή μου τη στάση. Προσπαθώ να εξηγήσω τη στάση μου όποτε έχω την ευκαιρία και αυτό είναι όλο. Ούτε κάνω τη χάρη σε κανέναν να αλλάξω τακτική για να φαίνομαι “καλό παιδί” ούτε όμως και θυμώνω που με παρεξηγούν γιατί ξέρω πως έτσι έχουν μάθει να βλέπουν τα πράγματα τόσα χρόνια.

Δεν υπάρχουν σχόλια: