Κυριακή 25 Μαρτίου 2012

Περί των κατανομών των κονδυλίων μεταξύ Α' θμιας και Β' θμιας εκπαίδευσης σε Κερατσίνι και Δραπετσώνα

Θυμάστε που έγραφα για το περίεργο της κατανομής 65-35% μεταξύ των Σχολικών Επιτροπών (ΣΕ) Α' θμιας και Β' θμιας εκπαίδευσης στον κοινό δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας; Το επιχείρημά μου ήταν ότι μπορεί στο Κερατσίνι η κατανομή να ήταν 65-35% υπέρ της Α' θμιας όμως στη Δραπετσώνα τα ποσοστά ήταν 45-55% υπέρ της Β' θμιας. Απορούσα πως η προσθήκη μιας τέτοιας Δραπετσώνας δεν είχε αλλάξει την κατανομή των ποσοστών στο Κερατσίνι. Κάποιες ανάλογες απορίες είχαν εκφραστεί και στην Επιτροπή Παιδείας (κοινή για τους δυο πρώην δήμους πλέον) που είχε πάρει απόφαση επί του θέματος με 4 ψήφους υπέρ και 3 κατά. Το 4-3 το είχα θεωρήσει απαράδεκτο για επιτροπή που ασχολιέται με θέματα παιδείας και όπου περίμενα τις αποφάσεις να είναι ομόφωνες.
Πήρα στα χέρια μου τις περίφημες αυτές κατανομές και έλυσα τις απορίες μου. Αν σας ενδιαφέρει το θέμα μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω, αλλιώς προχωρήστε σε άλλη ανάρτηση...

Ο πίνακας κατανομής των σχετικών κονδυλίων (δεν ενδιαφέρουν τα ποσά αλλά τα ποσοστά) έχει ως εξής


ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ
NΗΠΙΑΓΩΓ.
ΔΗΜΟΤΙΚΑ
ΓΥΜΝΑΣΙΑ
ΛΥΚΕΙΑ
1ο
1,235.59
3,410.03
3,337.99
2,537.99
2ο
635.05
2,809.65
2,605.63
3ο
1,149.00
2,557.50
1,750.87
2,192.75
4ο
801.12
1,621.70
2,960.53
2,333.96
5ο
984.06
1,982.62
2,329.13
6ο
1,090.22
2,944.61
1,733.16
7ο
1,263.33
2,580.37
1,763.76
8ο
649.75
2,820.45
9ο
449.49
2,595.07
10ο
1,095.12
2,541.16
11ο
946.49
1,479.63
12ο
494.59
2,501.98
13ο
494.59
2,451.36
14ο
801.12
2,965.85
15ο
753.74
2,740.43
16ο
502.75
17ο
793.49
18ο
1,289.44
3,233.71
19ο
326.38
20ο
641.59
1,941.78
21ο
1,653.02
1,172.59
22ο
324.74
1,466.59
23ο
1,747.49
24ο
648.12
1,030.49
25ο
667.22
Ειδ. Κερ.
900.74
3,717.16
20,590.75
49,502.57
16,685.09
9,670.33
70,093.32
72.67%
26,355.42
27.33%
α' βαθμ. ΚΕΡ
β' βαθμ. ΚΕΡ
ΣΥΝ. ΚΕΡ.
96,448.74
ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑ
NΗΠΙΑΓΩΓ.
ΔΗΜΟΤΙΚΑ
ΓΥΜΝΑΣΙΑ
ΛΥΚΕΙΑ
1o Δρ.
648.12
2,660.41
1,932.35
1,755.71
2ο Δρ.
326.38
2,820.48
1,893.70
1,137.19
3ο Δρ.
795.12
1,461.90
4ο Δρ.
641.59
2,798.77
1ΟΕιδ .Δρ.
747.21
2,735.53
ΣΕΚ
4,479.84
1ΟΕΠΑΛ
5,886.74
2Ο ΕΠΑΛ
2,450.51
3,158.42
12,477.09
3,826.05
15,709.99
15,635.51
44.45%
19,536.04
55.55%
α' βαθ. ΔΡ
β' βαθμ. ΔΡ
ΣΥΝ. ΔΡ.
35,171.55



α΄βαθμ. ΝΗΠ
α' βαθμ. ΔΗΜ
β' βαθμ. ΓΥΜΝ
β' βαθμ. ΛΥΚ
23,749.17
61,979.66
20,511.14
25,380.32
85,728.83  65%
45,891.46  35%


Όπως φαίνεται από τα παραπάνω η κατανομή είναι 65%-35% υπέρ της Α' θμιας όμως κάποια στοιχεία αν κοιταχτούν προσεκτικά δίνουν ΆΛΛΗ εικόνα

Η κατανομή ανάμεσα σε Κερατσίνι-Δραπετσώνα είναι  

Κερατσίνι

Δραπετσώνα

96,448.74
73%
35,171.55
27%


 Αυτό το 73-27 που εκ πρώτης όψεως φαίνεται βαρύ εις βάρος της Δραπετσώνας, στην πραγματικότητα είναι πολύ υπέρ της αφού με αναλογία πληθυσμού 1 προς 6 παίρνει επιχορήγηση 1 προς 2,8, αν δηλαδή δούμε τα πληθυσμιακά μόνο κριτήρια τότε παίρνει περισσότερα από τα διπλάσια όσων εκ πρώτης όψεως δικαιούται. Βέβαια τα κριτήρια έχουν να κάνουν με τα σχολεία και η Δραπετσώνα έχει ως γνωστόν πολλά σχολεία επομένως και μεγάλο μαθητικό πληθυσμό (που αποτελείται βασικά από Κερατσινιώτες μαθητές που έρχονται στα Δραπετσωνίτικα σχολεία)
Αν προσέξουμε την ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ σε κάθε δήμο κατανομή, βλέπουμε ότι το 65-35 υπέρ της α' θμιας γενικώς, γίνεται 73-27 υπέρ της α' θμιας στο Κερατσίνι και 45-55, δηλαδή υπέρ της Β' θμιας στη Δραπετσώνα.

Τώρα τα πράγματα είναι αλλιώς. Αυτό που εγώ γνώριζα ως εμπειρία από τη Δραπετσώνα, όπου επί 12 χρόνια ήμουν πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας κι έκανα τις κατανομές, ήταν ότι η Β' θμια χρειαζόταν το μεγαλύτερο μέρος των κονδυλίων και το προσδιόριζα σε περίπου 55% Β'θμια έναντι 45% Α'θμια. Και αυτό που διαπιστώνω είναι ότι ακριβώς αυτό ισχύει και σήμερα. Άρα δεν έχω πρόβλημα.
Το 73% στην Α'θμια στο Κερατσίνι είναι βέβαια συντριπτικό για την Β' θμια εκπαίδευση όταν το ακούς σαν ποσοστό, όμως η τρομερή έλλειψη σχολείων της δευτεροβάθμιας στο Κερατσίνι το δικαιολογεί.
Αν λοιπόν η πρώτη μου εντύπωση ήταν λανθασμένη όταν άκουσα το 65-35% υπέρ της Α' θμιας, αυτό οφειλόταν στο ότι δεν μπορούσα να ξέρω ή να φανταστώ το βάθος των ελλείψεων του δήμου Κερατσινίου σε σχολεία Β' θμιας εκπαίδευσης. Τώρα που το διαπίστωσα, μπορώ να πω ότι δεν έχω πρόβλημα με την κατανομή που κάνει η Επιτροπή Παιδείας. Όσο για το αν θα συνεχίσει να παίρνει τις αποφάσεις της με 4 προς 3, θα την συμβούλευα να μην το ξανακάνει. Οι αποφάσεις μιας επιτροπής παιδείας καλό θα είναι να προκύπτουν όλες ομόφωνες. Και στην  προκειμένη περίπτωση θα μπορούσαν, με αναλυτική συζήτηση, να φτάσουν από τότε σε ομόφωνη απόφαση. Και εν πάσει περιπτώσει, τους πειράζει ή όχι εγώ θα κρατήσω το δικαίωμά μου να κρίνω, να μιλάω και αν πέφτω έξω να το παραδέχομαι.